• Domů
  • Novinky
  • Škoda Auto je 21 let v řadě hlavním partnerem závodu Tour de France

Škoda Auto je 21 let v řadě hlavním partnerem závodu Tour de France

› Česká automobilka letos poskytuje pořadatelům závodu 205 převážně elektrických nebo plug-in hybridních vozidel
› Ředitel Christian Prudhomme používá modely Škoda Enyaq a Superb jako „červený vůz“ pro sledování průběhu závodu
› Česká automobilka umožní fanouškům, aby zažili atmosféru Tour prostřednictvím řady digitálních kanálů a zpráv přímo z místa konání

Mladá Boleslav, 27. června 2024 – Škoda Auto je znovu oficiálním hlavním partnerem Tour de France, a to již 21 let v řadě. Letošní 111. ročník nejznámějšího cyklistického závodu na světě zahájí 29. června slavnostní start, takzvaný Grand Départ, v italské Florencii. Vůbec poprvé se letos klání neuzavře v Paříži, ale v Nice, protože o pár dní později začínají ve francouzské metropoli olympijské hry. Na většině etap využije Christian Prudhomme, ředitel Tour, plně elektrický model Škoda Enyaq jako „červený vůz“, který pojede před pelotonem. Trasu tvoří 21 etap o délce téměř 3500 kilometrů a 176 jezdců i 205 doprovodných vozidel Škoda dorazí do cíle 21. července. Letos v únoru Škoda potvrdila svou podporu cyklistiky prodloužením partnerství s agenturou A.S.O., organizátorem mnoha cyklistických akcí, až do roku 2028. Česká automobilka také sponzoruje Tour de France Femmes avec Zwift, a to již třetím rokem v řadě.

„Škoda je úzce spjata s profesionální cyklistikou již více než 20 let. Začátkem roku jsme prodloužili naši smlouvu s organizací A.S.O. do roku 2028 a tím jsme potvrdili závazek vůči příznivcům cyklistiky na celém světě. V nadcházejících týdnech se oči nás všech upřou na Tour de France a tradičně působivé výkony jezdců. Do závodního dění zapojíme i fanoušky prostřednictvím naší platformy WeLoveCycling pod heslem ‚What’s your Tour?‘ Nabídneme pohledy do zákulisí, soutěže, živé dojmy z trasy a rozhovory s diváky, které zajistí bývalý profesionální britský cyklista Cameron Jeffers na našich oficiálních sociálních sítích.“


Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing

Organizátoři mají k dispozici kompletní flotilu doprovodných vozů
Ředitel závodu Christian Prudhomme bude v čele pelotonu ve svém „červeném voze“ vybaveném panoramatickým střešním oknem a špičkovými komunikačními technologiemi. Jako mobilní řídicí centrum mu letos poslouží plně elektrický vůz Enyaq a vlajková loď značky Škoda – model Superb. Oficiální flotila vozů pro Tour zahrnuje 205 automobilů Škoda, které budou doprovázet peloton 176 cyklistů z 22 týmů na celých 3 492 kilometrech ve čtyřech zemích: Itálii, San Marinu, Monaku a Francii. Závod rozdělený na 21 etap zahrnuje osm rovinatých úseků, čtyři kopcovité pasáže, sedm horských výjezdů a dvě časovky, které procházejí italskými Apeninami, italskými a francouzskými Alpami, Francouzským středohořím (Massif Central) a Pyrenejemi.

Škoda a Tour de France – 21leté partnerství
Škoda Auto podporuje největší světovou cyklistickou událost jako oficiální hlavní partner a dodavatel automobilů nepřetržitě od roku 2004. Oddělení Škoda Design má navíc již počtrnácté na starosti výrobu křišťálových trofejí pro celkového vítěze a lídry bodované a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce na Tour de France. Česká automobilka deset let sponzoruje také zelený trikot pro lídra bodové klasifikace.

Příležitost vyhrát zájezd na Tour de France 2024
Na webu WeLoveCycling se mohou zájemci zúčastnit soutěže a získat atraktivní ceny, například profesionální závodní kola prémiové značky, originální podepsané zelené dresy, cyklistické vybavení a mnoho dalšího. Hlavní cenou je třídenní zájezd se společností Škoda Auto přímo na Tour de France. Tento jedinečný zážitek zahrnuje jízdu ve voze Škoda v pelotonu, let vrtulníkem nad trasou závodu a vyjížďku s legendou Tour de France Andym Schleckem.

Součástí kampaně „What’s your Tour?“ bude bohatý program s průvodcem Cameronem Jeffersem, bývalým profesionálním britským závodníkem, který zprostředkuje exkluzivní informace ze zákulisí, přiblíží atmosféru závodu a zajistí rozhovory. Fanoušci se mohou k tomuto obsahu dostat na sociálních sítích pod hashtagem #whatsyourtourde. Díky mobilní aplikaci Tour de France od společnosti Škoda se příznivci dozvědí průběžný stav v jednotlivých etapách, nejnovější informace i napínavé příběhy ze zákulisí.

Podpora cyklistiky má kořeny v historii společnosti Škoda Auto
Historie české automobilky je těsně spjata s jízdními koly: Václav Laurin a Václav Klement založili v roce 1895 společnost na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi a bicykly i cyklistické doplňky jsou již řadu let součástí rozšířeného sortimentu firmy.

Škoda Auto nedávno prodloužila spolupráci s organizací A.S.O. a je partnerem celkem 20 mezinárodních profesionálních a amatérských sportovních akcí. Automobilka dále sponzoruje domácí závod L’Étape Czech Republic by Tour de France, určený amatérům. Od roku 2022 podporuje Škoda Auto také závod pro ženy Tour de France Femmes avec Zwift, který letos startuje 12. srpna v nizozemském Rotterdamu a po osmi etapách končí 18. srpna v Alpe d’Huez. 

Odkazy ke sledování letošní Tour de France se společností Škoda Auto:
• WeLoveCycling
• Instagram
• Facebook
• Spotify
• Strava
• YouTube